Profesjonalny Serwis Prawny NetTAX
1/4 logo Baza Prawna
NIEZALOGOWANY 
LOGOWANIE DO BAZY
INFORMACJE
Strona główna
Indeks tematyczny
Indeks alfabetyczny
Orzecznictwo
Piśmiennictwo
Interpretacje
Stałe wskaźniki
Wyszukiwanie
1/4 logo Egzamin Doradcy Podatkowego
LOGOWANIE DO EGZAMINU
FORMULARZ ZAMÓWIENIA
Opis
Demo
Cennik
1/4 logo Sklep NetTAX
Wynagrodzenie pracowników
Wynagrodzenie pracowników
1/4 logo Serwis Prawny
Strona Główna
Nowości
Opinie ekspertów
komórka Płatność SMS
Dzienniki
   Dziennik Ustaw
   Dziennik Urzędowy UE (L)
   Monitor Polski
   Dzienniki Urzędowe
Zmiany w prawie
Kursy walut
Kursy walutowe euro
Kursy celne
Listy i wykazy
Ważne terminy
Słowniczek łaciński
Słowniczek prawniczy
Nowe wskaźniki i stawki
Kalkulator odsetkowy
Wizytówki Doradców
Podatkowych
[nowe]
Ciekawe miejsca w sieci
Szkolenia i konferencje
VAT w UE
1/4 logo Usługi
Grupy dyskusyjne
Biuletyn Prawno-Podatkowy
Pomoc techniczna 
Kontakt
Reklama
1/4 logo Księgarnie
Księgarnia Księgowego
   Podatki
   Rachunkowość
   Finanse
   Inne
1/4 logo Uwagi i opinie
Twój adres e-mail:

Uwagi / opinie
Krajowa Rada Doradców Podatkowych
  Nowości

 

Nie będzie tańszej benzyny: Polska nie zmniejszy akcyzy

Polska od przyszłego roku mogłaby mocno obniżyć akcyzę na benzynę. To efekt wzmocnienia złotego. W rzeczywistości na tańsze tankowanie nie mamy co liczyć. Minimalna wysokość podatków zawartych w cenie paliw w krajach UE wynosi 330 euro za 1000 litrów diesla i 359 euro za 1000 litrów benzyn. Na rok 2012 obciążenia podatkowe (akcyza i opłata paliwowa) wyznaczaliśmy według kursu euro na poziomie 4,3816 zł. W przyszłym roku przelicznik będzie wynosił 4,1057 zł. W przypadku benzyn różnica między aktualną sumą akcyzy i opłaty paliwowej płaconych w Polsce a unijną minimalną stawką podatków, przeliczoną po kursie z 1 października (kurs z tego dnia co roku przyjmowany jest jako przelicznik), sięga 190 zł za 1000 litrów. Dla oleju napędowego różnica wynosi 91 zł. – To oznacza, że rząd ma spore pole do obniżki akcyzy – tłumaczy Urszula Cieślak, analityk BM Reflex. Gdyby się na nią zdecydował, ceny w detalu mogłyby spaść o 19 gr na litrze benzyny i 9 gr na litrze diesla.

Michał Duszczyk - Gazeta Prawna, 2012.10.09


Copyright © NetTAX 1998-2018 

          MDDP      Eurofinance Training
Kontakt | Reklama