Profesjonalny Serwis Prawny NetTAX
1/4 logo Baza Prawna
NIEZALOGOWANY 
LOGOWANIE DO BAZY
INFORMACJE
Strona główna
Indeks tematyczny
Indeks alfabetyczny
Orzecznictwo
Piśmiennictwo
Interpretacje
Stałe wskaźniki
Wyszukiwanie
1/4 logo Egzamin Doradcy Podatkowego
LOGOWANIE DO EGZAMINU
FORMULARZ ZAMÓWIENIA
Opis
Demo
Cennik
1/4 logo Sklep NetTAX
Pełna Księgowość - wersja dla Windows
Pełna Księgowość - wersja dla Windows
1/4 logo Serwis Prawny
Strona Główna
Nowości
Opinie ekspertów
komórka Płatność SMS
Dzienniki
   Dziennik Ustaw
   Dziennik Urzędowy UE (L)
   Monitor Polski
   Dzienniki Urzędowe
Zmiany w prawie
Kursy walut
Kursy walutowe euro
Kursy celne
Listy i wykazy
Ważne terminy
Słowniczek łaciński
Słowniczek prawniczy
Nowe wskaźniki i stawki
Kalkulator odsetkowy
Wizytówki Doradców
Podatkowych
[nowe]
Ciekawe miejsca w sieci
Szkolenia i konferencje
VAT w UE
1/4 logo Usługi
Grupy dyskusyjne
Biuletyn Prawno-Podatkowy
Pomoc techniczna 
Kontakt
Reklama
1/4 logo Księgarnie
Księgarnia Księgowego
   Podatki
   Rachunkowość
   Finanse
   Inne
1/4 logo Uwagi i opinie
Twój adres e-mail:

Uwagi / opinie
Krajowa Rada Doradców Podatkowych
  Nowości

 

Dalszy ciąg wojny o bankowozy. Minister finansów chce zabronić ich produkcji

Minister Jacek Rostowski chce definitywnie uniemożliwić przerabianie aut osobowych na jeżdżące sejfy. Resort finansów wspólnie z MSW przygotował rozporządzenie zmieniające wymagania dla tego typu pojazdów. Jego wejście w życie planowane na początek przyszłego roku oznaczałoby jedno – koniec osobowych bankowozów. Ale tylko w opinii MF. Zupełnie innego zdania jest MSZ, które opiniowało projekt i stwierdziło, że jest on niezgodny z przepisami europejskimi. Chodzi o unijną klauzulę stałości, zgodnie z którą państwa członkowskie nie mogą już po wstąpieniu do Unii zaostrzać przepisów podatkowych dotyczących przedsiębiorców. Ale minister Rostowski trwa przy swoim stanowisku i odpowiada: to tylko kwestie techniczne. Zapomina jednak, że już raz te „kwestie techniczne” zaprowadziły polski rząd przed Trybunał Sprawiedliwości UE. Kilka lat temu przedsiębiorcy zaskarżyli przepisy, które zniosły prawo do odliczania VAT od aut z kratką. Decyzja trybunału była krótka – przywrócić w Polsce kratkę. To ciąg dalszy wojny o bankowozy. Zaczęła się ona, gdy Ministerstwo Finansów zawiesiło kratkę pozwalającą odliczyć VAT od aut kupowanych na firmy i paliwa do nich. Biznes znalazł wtedy nowy sposób na ucieczkę z podatkiem – bankowozy. Wystarczy zamontować w bagażniku sejf, uzbroić go w alarm, przejść badanie techniczne i można oszczędzić 23 proc. VAT. Takie auta pojawiły się już nawet w ofercie niektórych dilerów, m.in. Volvo i Infiniti. Jak się sprzedają? Rynek, razem z autami przerabianymi indywidualnie, szacowany jest na 300 sztuk miesięcznie – co oznacza, że od początku roku na naszych drogach pojawiło się ponad tysiąc takich aut. Niewiele, ale fiskusowi to wystarczy.

Łukasz Bąk - Gazeta Prawna, 2012.09.21


Copyright © NetTAX 1998-2017 

PAR                Eurofinance Training
Kontakt | Reklama