Profesjonalny Serwis Prawny NetTAX
1/4 logo Baza Prawna
NIEZALOGOWANY 
LOGOWANIE DO BAZY
INFORMACJE
Strona główna
Indeks tematyczny
Indeks alfabetyczny
Orzecznictwo
Piśmiennictwo
Interpretacje
Stałe wskaźniki
Wyszukiwanie
1/4 logo Egzamin Doradcy Podatkowego
LOGOWANIE DO EGZAMINU
FORMULARZ ZAMÓWIENIA
Opis
Demo
Cennik
1/4 logo Sklep NetTAX
Mediacje. Teoria i praktyka
Mediacje. Teoria i praktyka
1/4 logo Serwis Prawny
Strona Główna
Nowości
Opinie ekspertów
komórka Płatność SMS
Dzienniki
   Dziennik Ustaw
   Dziennik Urzędowy UE (L)
   Monitor Polski
   Dzienniki Urzędowe
Zmiany w prawie
Kursy walut
Kursy walutowe euro
Kursy celne
Listy i wykazy
Ważne terminy
Słowniczek łaciński
Słowniczek prawniczy
Nowe wskaźniki i stawki
Kalkulator odsetkowy
Wizytówki Doradców
Podatkowych
[nowe]
Ciekawe miejsca w sieci
Szkolenia i konferencje
VAT w UE
1/4 logo Usługi
Grupy dyskusyjne
Biuletyn Prawno-Podatkowy
Pomoc techniczna 
Kontakt
Reklama
1/4 logo Księgarnie
Księgarnia Księgowego
   Podatki
   Rachunkowość
   Finanse
   Inne
1/4 logo Uwagi i opinie
Twój adres e-mail:

Uwagi / opinie
Krajowa Rada Doradców Podatkowych
  Nowości

 

Brak oświadczenia nie zamyka drogi do niższej akcyzy na olej opałowy

Podatnicy, przeciwko którym toczą się postępowania podatkowe, ponieważ nie posiadali oświadczeń o przeznaczeniu oleju na cele opałowe, muszą czekać na rozstrzygnięcia sądów. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego (TK) z 7 września 2010 r. w sprawie stawek akcyzy na olej opałowy (sygn. akt P 94/08) był niekorzystny dla sprzedawców, którym nabywcy nie wystawili oświadczenia (lub były one niepełne) o przeznaczeniu oleju na cele opałowe. Zdaniem ekspertów podatnicy, wobec których toczą się obecnie postępowania podatkowe dotyczące akcyzy za olej opałowy, nie stoją jednak na przegranej pozycji. O zastosowanie niższych stawek, właściwych dla oleju opałowego, powinni powalczyć w sądach administracyjnych.

Łukasz Zalewski - Gazeta Prawna, 2010.10.05


Copyright © NetTAX 1998-2018 

     MDDP      DATEV.pl Sp. z o.o.      Eurofinance Training
Kontakt | Reklama